

Regulamin sklepu internetowego www.spikecraft.pl
§ 1. Postanowienia wstępne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem url: www.spikecraft.pl.
- Sklep prowadzony jest przez Jarosław Stępień prowadzącego działalność gospodarczą:
JS Light Jarosław Stępień z siedzibą w Kluczborku,
ul. Broniewskiego, nr 8, lok. 1,
kod pocztowy 46-203,
NIP 7511709625, REGON 367590610,
e-mail: kontakt@spikecraft.pl,
telefon: 501 015 397. - Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
a) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
b) zasady i procedury związane ze składaniem i realizacją zamówień w sklepie internetowym;
c) warunki zwrotów oraz reklamacji.
§ 2. Definicje
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zakupu w Sklepie.
- Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą JS Light Jarosław Stępień, wpisaną do CEIDG, NIP 7511709625, REGON 367590610
- Sklep - sklep internetowy prowadzony pod adresem url www.spikecraft.pl
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie, takie jak akcesoria do gier planszowych i karcianych oraz ozdoby drewniane.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów zawarta na odległość między Sprzedawcą a Klientem za pomocą Sklepu
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz wypełniany w celu złożenia Zamówienia w Sklepie
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, które zmierza bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru/Towarów ze Sprzedawcą.
- Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz 827 ze zm.).
- Konto - konto klienta w Sklepie
- Formularz rejestracji - interaktywny formularz dostępny w Sklepie, za pomocą którego tworzone jest Konto.
- Koszyk - to element Sklepu, w którym widoczne są Towary wybrane przez Klienta w celu zakupu.
- Konsument - osoba fizyczna, dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Kupon rabatowy - kod udostępniony w wiadomości e-mail przez Sprzedającego, uprawniający do zniżki przy zakupie.
- Formularz reklamacji i zwrotu - interaktywny formularz dostępny w Sklepie, za pomocą którego Klient składania oświadczenie woli odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub reklamację.
§ 3. Usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną
- Sprzedawca zapewnia Konsumentom drogą elektroniczną możliwość przeglądania publicznie dostępnej zawartości Sklepu.
- Sprzedawca zapewnia Klientom możliwość zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą drogą elektroniczną, przez wypełnienie Formularza zamówienia.
- Sprzedawca umożliwia drogą elektroniczną Klientom założenie Konta w Sklepie.
- Sprzedawca umożliwia drogą elektroniczną składanie reklamacji i dokonywanie zwrotów przez wypełnienie Formularza reklamacji i zwrotu.
§ 4. Wymagania techniczne
1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Towary, niezbędne są:
a) urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c) włączona obsługa plików cookies.
§ 5. Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie należy wypełnić Formularz rejestracji. W tym celu niezbędne jest podanie adresu e-mail i hasła oraz zaakceptowanie Regulaminu.
- Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- Logowanie do Konta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.
- Konto umożliwia podgląd statusu realizacji zamówień, podgląd historii zakupów, brak konieczności wprowadzania swoich danych przy kolejnych zakupach i możliwość otrzymania rabatów drogą mailową (gdy Sprzedawca takie oferuje).
§ 6. Procedura składania zamówień
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto podanymi w polskich złotych, nie obejmują kosztów dostawy.
- Aby zakupić Towar należy wybrać Towar będący przedmiotem Zamówienia, a następnie wybrać ilość sztuk, materiał (jeśli są dostępne różne opcje) i kliknąć przycisk „Do koszyka”.
- W celu finalizacji Zamówienia, należy przejść do Koszyka, wybrać i zaznaczyć jedną z dostępnych opcji dostawy oraz płatności.
- W przypadku posiadania Kuponu Rabatowego należy zaznaczyć opcję „Mam kupon rabatowy” i wpisać kod.
- Po dokonaniu powyższych procedur należy kliknąć przycisk „Zamawiam” i wybrać jedną z dostępnych opcji zakupu:
a) Nie mam jeszcze konta - zakupy z opcją rejestracji i założenia nowego Konta w Sklepie;
b) Zakupy bez rejestracji - dokonanie zakupu Towaru w Sklepie nie wymaga założenia Konta;
c) Mam już konto w Sklepie - zalogowanie się przy pomocy e-mail i hasła do założonego wcześniej Konta w Sklepie;
- Po wybraniu jednej z powyższych opcji nastąpi przekierowanie do Formularza Zamówienia.
- Warunkiem sfinalizowania Formularza Zamówienia jest wpisanie danych osobowych i adresowych Klienta niezbędnych do realizacji Zamówienia oraz zaznaczenie odpowiedniego pola dotyczącego potwierdzenia zaznajomienia się i akceptacji niniejszego Regulaminu.
- Wyżej wspomniane dane osobowe i adresowe obejmują: imię i nazwisko, adres e-mail, telefon, ulica i nr domu, kod pocztowy, miasto, kraj. Gdy Klientem jest firma wymagane jest wpisanie NIP oraz nazwy firmy. Klient zaznacza, gdy chce otrzymać fakturę.
- Po wypełnieniu Formularza Zamówienia należy kliknąć przycisk „Podsumowanie”. Nastąpi przekierowanie na stronę z podsumowaniem zamówienia, należy sprawdzić poprawność wpisanych danych, wprowadzić ewentualne poprawki i ostatecznie kliknąć przycisk „Potwierdzam zakup”.
- Następuje przekierowanie do płatności. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie …. dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
§ 7. Zawarcie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
- Złożenie Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji jest potwierdzane wysyłanym przez Sprzedawcę Klientowi e-mailem na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
§ 8. Wysyłka i metody dostawy.
- Wysyłka Towaru następuje w ciągu 3 dni roboczych od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Sprzedawca informuje o wysyłce e-mailem.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
a) Kurier DPD - koszt 16 zł;
b) Kurier Inpost - koszt 14,99 zł;
c) Paczkomat Inpost - 11,99 zł.
§ 9. Metody płatności oraz zwrotu środków.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a) Płatność przelewem na konto Sprzedawcy;
b) Płatności elektroniczne;
c) Płatność Blik;
d) Płatność kartą płatniczą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro. - Operatorem płatności, w tym realizowanych przez karty płatnicze, jest BlueMedia S.A.
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- W przypadku zwrotu z szybkiego przelewu zostanie zwrócony na rachunek bankowy podpięty pod tę metodę płatności.
§ 10. Odstąpienie od umowy - zwroty
- Klientami w rozumieniu przepisów niniejszego paragrafu są Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta - tylko do tych dwóch rodzajów Klientów stosuje się przepisy dotyczące odstąpienia od umowy.
- Klient ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i zwrotu Towaru zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Klient informuje o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy przez Internet składając oświadczenie o odstąpieniu w formie pisemnej lub e-mailem na adresy wskazane w §1 ust.2.
- Towar odsyła się w terminie kolejnych 14 dni, liczonych od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, na następujący adres:
JS Light Jarosław Stępień,
ul. Broniewskiego 8/1,
46-203 Kluczbork. - W celach ułatwiających identyfikację Klienta, do odsyłanego Towaru należy dołączyć numer Zamówienia.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sklepu.
- Sprzedawca zwraca pieniądze za Towar (cena Towaru oraz koszty wysyłki) w terminie 14 dni liczonych od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- 10.Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
§ 11. Reklamacje
- Do niniejszego stosuje się przepisy Działu II Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi za wady.
- Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji w formie pisemnej lub e-mailem na adresy podane w § 1 ust. 2.
- Zaleca się podanie następujących informacji mających ułatwić Sprzedawcy rozpatrzenie reklamacji:
a) dane osoby zgłaszającej reklamację,
b) datę zakupu reklamowanego towaru lub numer zamówienia,
c) przedmiot reklamacji,
d) opis wady, okoliczności i datę jej powstania,
e) żądanie Klienta.
Nie podanie powyższych informacji nie wpływa na proces rozpatrzenia reklamacji. - Reklamacja będzie rozpatrzona przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
- Towary odsyłane w wyniku procedury reklamacyjnej należy odesłać na następujący adres:
JS Light Jarosław Stępień,
ul. Broniewskiego 8/1,
46-203 Kluczbork. - Koszty wysyłki Towaru, którego reklamacja została uwzględniona, Sprzedawca zwróci niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, na wskazane przez Klienta konto bankowe.
§ 12. Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Postanowienia dotyczące ochrony i zakresu zbierania oraz przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności udostępnionej na stronie internetowej Sklepu.
§ 13. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane zawierane są przez Sklep w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, np.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.